Deelnemers/medewerker zorginstelling (verder te noemen “Deelnemer”), die een klacht willen indienen voor de geboden diensten kunnen binnen 2 weken reageren door een mail te sturen naar info@onderwijsmetzorg.nl of telefonisch contact op te nemen met Onderwijs met Zorg, Marenka Willems of Lotte van Els. We zullen met de desbetreffende deelnemer in gesprek gaan. Dit gesprek zal binnen één week plaatsvinden.
Mocht een gesprek onvoldoende blijken, dan heeft de desbetreffende deelnemer de mogelijkheid met onze externe klachtenfunctionaris M. Fraiquin in gesprek te gaan voor een onafhankelijke beoordeling van de klacht. De klacht dient binnen één week na het gesprek met Onderwijs met Zorg, schriftelijk per mail ingediend te worden naar klachten@onderwijsmetzorg.nl. De klachtenfunctionaris zal binnen twee weken na het versturen van deze mail contact opnemen met de deelnemer voor een gesprek.
De klachtenfunctionaris zal de klacht met een onafhankelijk oordeel onderzoeken en zal de klacht vertrouwelijk behandelen. De klachtenfunctionaris zal een evaluatie rapport schrijven over de bevindingen ten aanzien van de klacht. Bij een gegronde klacht zullen er door klachtenfunctionaris passende acties in het evaluatie rapport worden beschreven.Â
De klachtenfunctionaris zal het evaluatierapport en bij een gegronde klacht de passende acties, mondeling bespreken met de deelnemer en de Onderwijs met Zorg, Marenka Willems en Lotte van Els. Deze procedure zal een termijn van vier weken in beslag nemen. Indien het onderzoek niet is afgerond binnen deze termijn zal Onderwijs met Zorg de deelnemer twee dagen voor het sluiten van de termijn schriftelijk informeren met een toelichting van reden tot uitstel. Er zal tevens een termijn gegevens worden waarin verwacht wordt dat het onderzoek wel afgerond kan worden.
De klachtenfunctionaris zal bij een gegronde- en een ongegronde klacht, een evaluatiegesprek voeren met de deelnemer en Onderwijs met Zorg. Tijdens dit gesprek zal het onderzoeksrapport met de bevindingen en eventuele aanbevolen acties worden toegelicht.
Mocht de klacht als ongegrond worden beoordeeld in het onderzoeksrapport door de klachtenfunctionaris, dan wordt de klachtenprocedure na het evaluatiegesprek met de deelnemer en Onderwijs met Zorg gesloten.
Afhankelijk van de uitkomsten van het onderzoek door de klachtenfunctionaris, zal Onderwijs met Zorg bij een gegronde klacht passende acties ondernemen, aanbevolen vanuit de rapportage door de klachtenfunctionaris. De aanbevolen acties zijn bindend.
De ondernomen acties worden beoordeeld door de klachtenfunctionaris.
Na voldoende afhandeling van de acties wordt de procedure gesloten.
Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en bewaard voor de duur van 12 maanden.
Het lijkt erop dat je nog geen keuze hebt gemaakt.