Maak kennis met Lotte
Na het behalen van mijn diploma verpleegkunde heb ik brede ervaring opgedaan in nagenoeg alle branches binnen de zorg. Tijdens mijn werk op de diverse plekken viel mij op dat de opleidingstrajecten binnen de zorg vaak erg theoretisch benaderd worden. Al snel werd mijn interesse in de leermogelijkheden van mijn studenten aangewakkerd. Hoe werkt leren eigenlijk? Welke impact heeft een juiste mindset op leren? Hoe kunnen we het onderwijs in de 21ste eeuw zo vormgeven dat het aansluit bij het beroep van het heden en de toekomst.
Op zoek naar antwoorden, ben ik in eerste instantie een studie PABO gestart om vervolgens de Opleiding tot Docent Zorg en Welzijn af te maken. Inmiddels werk ik ruim 8 jaar als docent in de medische hoek. In 2020 heb gekozen voor het vak zelfstandig trainer en adviseur in het MBO onderwijs. Hier werk ik o.a. aan curriculumopdrachten bij diverse opdrachtgevers. In de rol van kwartiermaker implementeer ik kwalitatief hoogstaande onderwijsontwikkelingen door onderwijs en bedrijven met elkaar te verbinden. Hierbij geef ik op een coachende manier sturing aan teamprocessen en teamleden.
Het geven van trainingen geeft mij nog steeds energie. Zo blijf ik onderzoeken of iets werkt én houd ik contact met studenten. Een interpersoonlijke relatie aangaan met de deelnemers en inspelen op hun leerbehoefte vind ik een eerste vereiste om tot leren te komen. Lesgeven is simpel als je de versnellingsbaktheorie (Ruigrok) gebruikt: Contact (1ste) , contract (2e) en ‘aan de slag’ (3e). Thema’s waar ik veel mee werk zijn: micro-learning (m.b.v. mobiele applicaties), hybride-, flexibel-, gepersonaliseerd-, modulair leren en Leven Lang Ontwikkelen (LLO).Â
Na het behalen van mijn diploma verpleegkunde heb ik brede ervaring opgedaan in nagenoeg alle branches binnen de zorg. Tijdens mijn werk op de diverse plekken viel mij op dat de opleidingstrajecten binnen de zorg vaak erg theoretisch benaderd worden. Al snel werd mijn interesse in de leermogelijkheden van mijn studenten aangewakkerd. Hoe werkt leren eigenlijk? Welke impact heeft een juiste mindset op leren? Hoe kunnen we het onderwijs in de 21ste eeuw zo vormgeven dat het aansluit bij het beroep van het heden en de toekomst.
Op zoek naar antwoorden, ben ik in eerste instantie een studie PABO gestart om vervolgens de Opleiding tot Docent Zorg en Welzijn af te maken. Inmiddels werk ik ruim 8 jaar als docent in de medische hoek. In 2020 heb ik gekozen voor het vak zelfstandig trainer en adviseur in het MBO onderwijs. Hier werk ik o.a. aan curriculumopdrachten bij diverse opdrachtgevers. In de rol van kwartiermaker implementeer ik kwalitatief hoogstaande onderwijsontwikkelingen door onderwijs en bedrijven met elkaar te verbinden. Hierbij geef ik op een coachende manier sturing aan teamprocessen en teamleden.Â
Het geven van trainingen geeft mij nog steeds energie. Zo blijf ik onderzoeken of iets werkt én houd ik contact met studenten. Een interpersoonlijke relatie aangaan met de deelnemers en inspelen op hun leerbehoefte vind ik een eerste vereiste om tot leren te komen. Lesgeven is simpel als je de versnellingsbaktheorie (Ruigrok) gebruikt: Contact (1ste) , contract (2e) en ‘aan de slag’ (3e).Â
Thema’s waar ik veel mee werk zijn: micro-learning (m.b.v. mobiele applicaties), hybride-, flexibel-, gepersonaliseerd-, modulair leren en Leven Lang Ontwikkelen (LLO).Â
Vaak word ik omschreven als iemand die mensen aanmoedigt en de ogen van de ander opent om de wereld op een andere manier te zien. Door iets buiten je routine om te doen schud je je hersenen een beetje los, waardoor je met andere ogen om je heen kijkt. Vindingrijk, onconventioneel en niet bang om gewoon mezelf te zijn, dat is hoe ik mijzelf zie. Mijn filosofie is: iets gaat lukken als je ervan overtuigd bent dat het gaat lukken. In mijn vrije tijd ben ik het liefst in de natuur. Hier kom ik tot rust door te wandelen met onze hond ‘James’. Ook kan ik genieten van een warm bad, sfeervol aangekleed met kaarsen en op de achtergrond jazz-/ pianomuziek. In de auto luister ik meestal een podcast of BNR radio. Genieten doe ik het liefst met elkaar. Daar hoort op zijn tijd een goed glas wijn bij én een goed gevulde tafel. Hardlopen vind ik belangrijk om fit en energiek te blijven.Â
Vul je BIG registratie aan door middel van het volgen van een van onze trainingen. Onze gespecialiseerde docenten en trainers begeleiden jou door middel van trainingen op maat.
Bekijk de volledige agenda voor de mogelijkheden voor trainingen bij ons of bij jou op locatie
Of neem direct contact met ons op en dan zullen wij samen met jou kijken wat de mogelijkheden zijn voor jou op maat.
Het lijkt erop dat je nog geen keuze hebt gemaakt.